Hairan aku bila bersama dgn suami aku mesti bayangkan H. Lpas aku bersalin anak ke 3 , aku terus cari H sbb spt ade ssuatu yg merasuk aku.

Salam admin, aku nk kongsi derita yang aku tanggung selama ni. Ada tak kat dalam ni yang senasib dengan aku? Ke aku sorang je jadi macam ni. Ok lah kisahnya bermula, first time aku lihat dia. Dia ni penyebab aku tak boleh bahagia sampai hari ni.

Cukuplah aku namakan dia H. Masa ni aku baru 12 tahun. Dia ni senior aku masa kat sekolah dulu. Aku suka sangat kat dia masa tu mungkin sebab dia budak pandai dekat sekolah. Ketua pengawas pulak tu. Aku paling suka kat mata dia.

Serius la aku rasa tak ada lagi laki dalam dunia mata macam tu. Tak ada lagi laki yang macam dia. Ha ha aku minat kat dia bukan minat biasa. Tapi aku rasa macam satu perasaan yang indah, kuat sangat rasa tu dalam hati aku.

Aku dari malas nak pergi sekolah terus jd rajin. Mesti korang akan kata ala, semua orang ada cinta monyet. Tapi bagi aku ni bukan cinta monyet. Ni cinta pertama aku. Cinta yang bertepuk sebelah tangan sebab dia taknak pun dekat aku. Siap hina aku lagi sebab tu time tu aku selekeh. Hina kaw2 punya.

Sebab dia la juga aku bangkit. Bangkit untuk cantikkan diri aku. Time ni aku tukar sekolah. Ramai juga kawan laki yang minat aku. Tapi semuanya aku tak boleh terima. Aku dah tak boleh nk rasa dah macam mana perasaan yang aku pernah rasa dekat dia. Ok dipendek kan cerita, masa umur aku 20, aku terima seorang lelaki ni yang bagi aku dia ni sempurna. Ustaz, beriman.

Sejuk mata memandang. Aku harap lelaki ni dapat bantu aku lupakan kat H. Kami selamat diijabkabulkan, walaupun masa tu aku tak cinta langsung dekat dia. Hari2 aku berusaha untuk cinta suami aku ni beb. Suami aku ni baik gila. Aku sampai nangis2 nak lupa kat H tapi aku tak boleh.

Wajah H macam dah melekat dalam 0tak aku sampaikan malam pertama aku dengan suami aku bayangkan kalau aku bersama dengn H. Gila kan? Tapi tu la aku cinta dia seorang ja. Sepanjang perkahwinan. Suami aku layan aku dengan baik. Aku sayang juga dekat dia.

Tapi aku tak boleh cinta dia beb. Sumpah tak boleh. Suami aku ni banyak bimbing aku. Ajar aku menngaji. Suruh aku pakai tudung labuh semua aku ikutAku taat cakap suami aku ni min. Aku cuba sehabis baik layan suami aku ni walaupun hati aku kat dia zero.

Sampaikan la anak aku masuk 3 entah sy4itan apa merasuk aku. Masa ni tetiba aku tergerak nak p cari H ni balik Sebab aku asyik dok teringat kat dia je. Syukur jumpa. Dipendekkan cerita H ni ajak aku buat sk4ndal. Dia kata menyesal dulu tolak aku. Dia mnangis2 mintak maaf dengan aku. Dia ingat aku main2 dulu. Kalau dia tahu aku betul2 cinta dia, dah lama dia sunting aku jadi suri hati dia.

Tapi H ni tak bagi aku bercrai. Dia suruh aku kekalkan perkahwinan aku sebab dia tak sanggup nak jadi perosak rumahtangga aku tapi masalahnya dia ajak aku bersama dia. Dia ajak buat benda tak sen0noh. Aku nak tapi aku masih ada iman. Aku takut Allah. Aku bukan perempuan murahan. Akhirnya aku cuba buang dia.

Aku bangun solat hajat. Aku block dia. Tapi aku tewas. Aku tak boleh nk lupa dia. Aku block sekejap je lepas tu aku unblock balik. Sedar tak sedar hubungan kami berterusan sampai 2 tahun. Dan aku plak rasa nak lari je dari suami aku. Aku sabar. Tapi aku manusia lemah 2 tahun ni aku dah jd isteri yang tak berapa taat.

Rumah aku tak kemas tapi suami aku baik. Dia tlg aku. Kemas umah lepas balik keja. Baju2 suami aku tak bagi aku basuh, dia hantar dobi sebab dia kata dia tak mau susahkan aku. Masak pun kadang2 je aku ni. Aku selalu ajak suami aku makan kat restoran suami aku turut ja apa yang aku nak.

Semua dia bagi satu je yang dia tak bagi. Dia tak bagi aku keja. Dia kata biarlah dia sorang yang susah payah bekerja dekat luar. Asalkan anak bini dia senang. Sejak kebelakangan ni. Aku rasa macam tak tahan dah nak lalui semua ni. Aku rasa macam hidup dalam kepura puraan. Aku sengaja ofer suami aku kawin lain tapi suami aku tak mau.

Dia kata hanya aku yang dia cinta. Macam2 la aku cuba buat nak bagi suami aku benci aku. Kadang2 aku marah dia, tengking dia padahal dia tak ade buat salah pon. Aku sedih. Aku tak mau dah buat suami macam ni.Sampai satu tahap kami laki bini bergaduh. Aku jerit kat suami aku.

Tolong craikan aku. Aku dah tak sanggup dah. . Suami datang peluk aku. Suami kata hanya maaut yang boleh pisahkan kami. Masalahnya memang aku nak bercrai dengan suami aku Sebab aku tak pernah rasa cinta. Aku mngaku aku sayang suami aku tapi aku tak cinta. Sampai bila aku nak bertahan? Aku dah cuba. Beribu kali aku cuba.

Aku cuba nak lupa H. Tapi kenapalah aku selalu gagal? ? Aku sedih aku tatap wajah anak2 dan suami masa diorang tengah tidur. Allah kurniakan keluarga yang sempurna. Anak lelaki dan perempuan yang comel. Suami yang terlalu baik. Rumah yang besar. Kehidupan yang orang luar nampak seakan sempurna. Tapi hati aku. Hati aku ni tak boleh rasa bahagia. Sebab hati aku cinta lelaki lain. Lelaki pertama yang hadir dalam hati aku.

Salah aku ke. . Suami aku tu sekarang kontraktor. Alhamdulillah kehidupan kami semakin baik jika dibandingkan dengan H. H tak bekerja duduk pulak dengan mak. H ni anak kesayangan mak. Tapi tu la aku rasa lebih sanggup hidup susah dgn H daripada hidup senang dengan suami aku. Aku nak tinggal suami aku sekarang pun aku susah hati.

Aku nak cari seorang pompuan yang baik untuk ganti tempat aku dan jadi isteri yang baik untuk suami aku. Patut ke aku tinggalkan suami aku dan pergi bersama H? . Tolong jangan nak kecam aku. Korang tak berada di tempat aku.

Tolong la bagi pendapat macam mana ni lupakan si H ni. Aku dah usaha macam2 dah. Aku pun kalau boleh tak mau bercrai tapi aku tak boleh cinta kan suami aku tu. Aku macam tak ade nfsu dekat suami aku tu. Tapi bila teringat kat si H nfsu aku membuak2 naik so korang faham2 la bila aku bersama dengan suami aku, aku bayangkan siapa. Jangan kata suami aku tak hensem gila.

Muka nak mcm airel zafrin. Sedangkan H tu sekarang dengan berisi sikit. Hitam. . Plus tak hensem la orang kata. Tapi kat mata aku. Kenapa la aku nampak si H sempurna sangat. Aku kalau boleh nak tatap muka H je 24 jam. Padahal aku sedar bukan hensem pun tapi aku nak jugak. Aku pun tak tau sebab apa aku jadi cam ni. Tolonglah korang apa patut aku buat.

Sumber : KRT via edisimedia