” Hilang abah seperti hilang separuh roh kekuatan kri” – Dato Aliff Syukri

Ramai juga turut bersedih, dengan pemergiaan ayah Dato Aliff Syukri semalam, ramai yang mendoakan dan ada juga yang memberi kata kata semangat kepada Dato sekeluarga. Dato Aliff kongsikan sebuah video yang buat ramai sebak, kata Dato ini video dan kata katanya mungkin tak dapat di baca ayahnya tetapi cukup sebagai kenangan hidupnya. Sedih sangat video ini, min pun dah wape kali masuk habuk

Posting Dato aliff yang turut buat ramai sebak.

” Buat hero sebenar kri… abah yg teramat ku sayangi dan kusanjungi..hilang abah seperti hilang separuh roh kekuatan kri ……mungkin abah x dapat baca apa yg kri tulis tapi cukuplah kri buat sebagai kenangan kisah kehidupan kri utk dikenang…

Sejak abah dan mak @bondarozitaibrahim berpisah umur kri baru 7-8 tahun….kri x faham apa itu perpisahan…yg kri tahu kenapa abah dgn mak tinggalkan kri dgn kak yati dan ar wah ani dikg…..Abah dan mak membawa haluan masing2….bina kehidupan masing…….kami duduk kampung…abah selalu datang naik motor bg duit RM 50-100 sebulan… utk kami walaupun abah x senang….kerja pengawal,bila ada makanan lebih abah bungkus makanan sisa sisa nak bg anak merasa makan.

bila dapat gaji abah bawa kri dan kak long @yatie_sendayutinggi makan k fc kat pekan Sg.Besar….Bahgianya waktu tu….gembira sangat kami sebab nak makan k fc tu kena tunggu abah dapat gaji….lepas abah kahwin lagi kri dapat duduk dgn abah 2-3 tahun…waktu tu sempat rasa abah hantar sekolah naik motor…bila tgk orang ada basikal,kri meronta2 nak basikal sebab tgk orang lain ada…abah sanggup hutang ceti nak belikan kri basikal…(kri minta maaf kri x faham erti susah waktu tu)…..abah x pernah marah…….x pernah pukul kecuali sekali waktu kri mencuri kad hari jadi kat kedai sebab nak bg abah sebab x ada duit…..tu pertama kali abah pkl kri…
.
Abah ampunkan dosa2 kri
…..sebagai anak kri dan cuba bahgiakan abah dgn seikhlas hati dan termampu…….walau abah x pernah minta x pernah mengeluh….abah x pernah burukkan orang………dalam pada orang selalu kata abah tu lembab x reti nak marah,apa orang kata abah diam…hari ni kri tahu Allah kurniakan abah sifat begitu supaya abah x ada dosa mencaci menghina…alangkah bahgianya kri bila jumpa sahabat saudara semua memuji keluhuran abah,baik budi,bicara bila perlu,x pernah buruk sagka dan burukkan orang…

.sy memohon semua rakan sy disini utk sedekahkan Al Fatihah dan titipan buat ar wah abah saya Hj kamarzaman B Kamaludin… bagi sy inilah hadiah paling bernilaj buat saya alfatiha.. adakah anda dpt rasa apa yg sy rsa sekrg?? @tjdntrmn”

Dato Aliff juga kongsikan kisah penceraian arw@h ayahnya dengan bonda Rozita, Dato juga mengharapkan agar keluarganya bersatu sejak dari dia kecil, tetapi Dato redha dengan ketentuan Allah, ” keluarga yang tidak lengkap ini akan lengkap di syurga ” – Dato Aliff
Min doakan Dato Aliff dan keluarga tabah

Ini pengkongsian kisah dari Dato Aliff di ruangan instagramnya.

” hanya yg pernah mengalami perceraian ibu bapa je faham apa yg saya lalui….impianku dari kecil ingin semua bersatu dalam gambar ni bersatu dan hari ni “dah punbersatu”….cuma gambar ar wah kakak saya ani x ada dalam ni…kalau ar wah ani ada dia mesti dah besar dan cantik mcm kak long dan hari ni sy tersenyum walapun hanya gambar yg di edit tpi bagi sy cukup indah..

Dulu kecik2 saya selalu mengharap kami akan bersatu mcm family normal yg lain ada ibu dan abah dan adik beradik duduk satu bumbung tpi mak sy @bondarozitaibrahim bercerai… dan sy ada kakak terencat akal ar wah ani dan yg hidup kak long @yatie_sendayutinggi adalah kakak kandung satu mak dan abah hasil perkahwinan pertama mereka…..apa kah daya jodoh itu ketentuan Allah…..dia lebih mengetahui apa yg terbaik utk hambanya…..dulu sy selalu fikir kenapa kenapa keluarga aku tak sempurna..knp bukan keluarga orang lain…

Keluarga yg x lengkap ni……Insya Allah akan lengkap di syurga…. dan semoga gambar ini menjdi saksi dan kita berjumpa di syurga dalam satu family bersama ar wah ani..
Mari sedekah kan doa dan Al Fatihah buat abah sy yg tercinta Allahyarhan Hj Kamarzaman B Hj Kamaludin….. . ”

” Syukri akan buat apa sahaja demi abah ” – Dato Aliff

Allah min sedih baca ini, seorang ayah selalu cakap sihat walaupun dia sa kit.

Perkongsian dari Dato Aliff di ruangan Instagramnya selepas tahu ayahnya sa kit jantung tahap 3 dan paru paru penuh air.

doakan abah saya selamat.. abah kena kuat saya tak puas berbakti pda abah syukri byk dosa dgn abah..

Ya Allah….abah saya dtg ke rumah kelmarin cakap sesak nafas dah hampir 2minggu di kampung… .. x telefon x apa terus dia dtg…..lepas hantar ke hos pital Dr cakap abah saya kena sera ngan jantung stage 3 dan Paru2 penuh air….doakan segala nya dipermudahkan dan abah saya kembali sihat dah 2minggu sa kit katanya tapi dia kata ingat biasa2 je…..dia kalau boleh mmg x nak susahkab anak tapi kadang2 sikap dia tu membaha yakan nyawa. dia senyap sahaja di kampung dan bila saya tngok pelik saya bawa terus gi cekup di hos pital..dan trus masuk icu. sy dah cuba buat yg terbaik….. kalau tak cepat mungkin akan jadi sebaliknya….doa yg terbaik…

Kami tahu, Dato Datin sekeluarga anak yang baik. Kami doakan agar ar w@h di tetapkan kalangan orang orang beriman.

Sumber : ig aliffsyukriterlajaklaris via world-wide24.com